tirsdag den 27. marts 2012

Velkommen forår!

Jeg synes jeg har så travlt hele tiden. Hver dag har jeg alle disse tanker, som jeg egentligt gerne vil ind og skrive her på bloggen .. og så går der bare endnu en dag, uden at der sker noget. Måske er det fordi at vejret endelig er blevet bedre, så jeg tilbringer min tid meget mere ude og så er endnu mere flad om aftenen, når jeg endelig kommer hjem? Hm. Uanset hvad, så nyder jeg dagene med min lille familie. Axel vokser virkelig meget og han er en rigtig lille dreng nu. I går fik han sin 3-måneders vaccine. Et stik i hver af hans fede lår. Han sagde næsten ingenting og jeg var et nervevrag af bare skræk! Han er en stærk lille supermand. Og er klart ved at udvikle sin helt egen personlighed. Den anden dag syntes jeg, det ville være skønt at tage hans natdragt af og bare ligge ham nøgen i sengen, så han kunne ligge i det fri og hygge sig. Frederik lå og sov lige ved siden af. Og lige pludselig sender Axel mig et blik af frækhed og klart tilfredshed og så .. skider han ud over det hele. Frederik den stakkels mand, vågner med et sæt, spulet til af babybæ. Og jeg var lammet af grin og kunne intet gøre før jeg havde grinet færdigt. Næste gang Axel skal være nøgen i sengen, skal jeg vist overveje konsekvenserne af det! Jeg har endelig fået min fødselsdags gave af Frederik. Han havde foræret mig en ring, men den er først blevet færdiglavet nu, på trods af at jeg havde fødselsdag i Januar. Men smuk er den og jeg er så glad for den. Ud over det, har jeg i lang tid ønsket mig den nye roman af Helle Helle ''Det burde skrives i nutid'' og nu har jeg endelig fået den og kan ikke vente med at komme igang med at læse den! Jeg har ovenikøbet lige fundet ud af, at romanen bliver lavet til et teaterstykke, som jeg uden tvivl skal se, når det kommer til sommer.
Det er virkelig dejligt endelig at kunne få skrevet lidt. Ham den lille sover trygt, efter en meget lang og dejlig dag i solen med pigerne fra MG. Først gik vi en tur i Assistents Kirkegården, som jeg ellers ikke bryder mig om. Og bagefter sad vi bare og hyggede i en af pigernes gård med mad og drikke i lys af solens stråler. Hun er faktisk min nabo og ellers bor de alle fire rigtig tæt på, hvilket er helt vidunderligt! Jeg ved efterhånden ikke hvad jeg skulle gøre uden min mødregruppe. Det er så dejligt at mødes med dem og snakke enhver lille baby detalje igennem og selvfølgelig også alle mulige andre ting :-) Jeg havde egentligt planlagt, at udvælge nogle billeder og ligge dem ud i aften, men det må vente da Axel lige er vågnet og gerne vil have sin moar. Glæder mig til at vise jer billeder i morgen i stedet!
IJ.
P.S. I dag har jeg fået min første rigtige sodavands-sommeris, som var længe ventet! Det var en af mine favorit is som barn og man har ikke kunne få dem i danmark i mange år - men nu er de endelig tilbage og jeg skal spise så mange til sommer!

1 kommentar:

  1. - Rettelse: Bogen af Helle Helle hedder selvfølgelig ''Dette burde skrives i nutid'' ;-) my bad.

    SvarSlet